گروه‌ شهری: شهردار تهران برای اعلام موضع شهرداری درباره لایحه توسعه حمل‌ونقل عمومی روز یکشنبه 29 مهر، در مجلس شورای اسلامی حضور یافته و از سهم 30درصدی مترو دفاع و پشتیبانی خواهد کرد.

محمدباقر قالیباف در مراسم بهره‌برداری از تقاطع غیرهمسطح شهید بابایی صیاد‌شیرازی با اعلام این خبر گفت: شهرداری تهران ارتباط نزدیکی با کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و فراکسیون مدیریت شهری دارد و در زمینه لایحه توسعه حمل‌ونقل عمومی با این کمیسیون و هیأت رئیسه مجلس رایزنی‌ها و هماهنگی‌هایی را به عمل آورده است.

شهردار تهران درباره انتشار اخبار غیررسمی خرید واگن‌های مونوریل توسط دولت گفت: اگر قرار است دولت واگنی بخرد، بهتر است این خرید برای مترو صورت بگیرد تا فاصله حرکت قطارهای مترو به 2 دقیقه کاهش یابد.

قالیباف ادامه داد: بنده هم در حد اخبار موثق در این باره شنیده‌ام اما به‌طور قطع نمی‌دانم دولت چنین کاری کرده یا نه، درهرحال برای راه‌اندازی هر سامانه جدید حمل‌ونقل در شهر تهران، مسیر قانونی آن که ارائه طرح و لایحه به شورا و تصویب آن توسط اعضای شورای شهر تهران است، باید طی و درصورت لزوم باید در شورای‌عالی ترافیک نیز تأیید شود.

گشایش یک گره ترافیکی

پیش از اظهارات شهردار، تقاطع غیر‌همسطح شهید بابایی - شهید صیاد شیرازی به بهره‌برداری رسید تا تردد در معابر اصلی شمالی-جنوبی در محدوده بزرگراه امام علی، نوبنیاد، پاسداران، مدرس و... با سرعت بیشتر و تأخیر کمتری صورت پذیرد.

هدف اصلی از طراحی این تقاطع که احداث آن 14 میلیارد تومان هزینه در بر داشته تأمین حرکت شرقی بزرگراه بابایی به جنوب بزرگراه صیاد و به تبع آن دسترسی به بزرگراه‌های همت، رسالت و مرکز شهر تهران، تأمین حرکت جنوب به غرب به منظور دسترسی به بزرگراه بابایی، صدر و میدان نوبنیاد و تأمین حرکت خیابان صنایع به بزرگراه صیاد شیرازی بوده است.

در مراسم افتتاحیه این تقاطع محمد باقر قالیباف گفت: با در نظر گرفتن قیمت بالای زمین و انواع معارضین ملکی و تأسیساتی واقع بر سر راه طرح‌های عمران شهری ضروری است با استفاده از آخرین دستاوردهای تکنولوژیکی روز دنیا به‌دنبال راه‌هایی بود که ضمن کمترین مواجهه با تأسیسات شهری یا معارضین ملکی، عدم صرف وقت و هزینه بتوانیم در زیرزمین یا بالای زمین به‌دنبال اجرای طرح‌های عمران شهری باشیم.

مهلت مجوز‌های 85

قالیباف در بخش دیگری از سخنان خود در جمع خبرنگاران در مورد مهلت مجوز های طرح ترافیک سال 85 و اعتبارمجوزهای جدید به خبرنگار همشهری گفت: مجوزهای طرح ترافیک به موقع توزیع شده و از اول آبان ماه مجوز‌های جدید دارای اعتبار هستند و دیگر نیازی به تمدیدمجوز‌های سال گذشته نیست.

شهردار تهران درباره واگذاری 23 وظیفه دولتی به مدیریت شهری و اعلام آمادگی رئیس‌جمهوری  برای واگذاری این وظایف نیز، گفت: شهرداری‌های کشور و شوراهای شهر از اعلام آمادگی رئیس‌جمهوری برای واگذاری وظایف تعیین شده در قانون برنامه سوم و چهارم کشور استقبال می‌کنند.

کد خبر 34471

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز